tisdag 12 augusti 2008

Skötväskor

Ursäkta att jag inte har uppdaterat på länge. Jag har haft mycket annat för mig.

Men här är två skötväskor som jag har sytt. Det var ju ett tag sen nu, dessvärre är jag inte riktigt nöjd med någon utav dom. Den till höger är mycket mjukare men lite större. Så då gjorde jag en som är hårdare men lite mindre. Och några fickor skiljer sig. Det kommer nog bli så at jag syr om den stora lite och stoppar i nån slags kartong eller något mellan fodret och yttertyget.
Yttertyget kommer från ikea och insidan har jag gjort av vanlig lakansväv. Innuti har jag gjort en stor ficka till plånbok m.m, en mobil fick. Sen gjorde jag en ficka till nappflaska eller dyligt.
Utsidan har två stora fickor, två små och en platt ficka för bvc boken. De stora är till blöjor och tvättlappar. Jag satte det på utsidan för jag vill lätt komma åt blöjorna smidigt med en hand. De små fickorna är till för nappar eller annat smått och gott.







Inga kommentarer: