torsdag 20 mars 2008

Vår jacka




Nu är min vår jack så gott som klar ska bara sy på fickor också jag la undan dom för jag viste inte riktig hur jag skulle sy dit dom och sen glömde jag dom. Jag har fodrat den med ett svart foder. Dels för att det ska gå smidigt att ta på den och sen för att den blir lite varmare. Jag fick vika upp armarna på den nu men det är ju meningen att hon ska kuna ha den ett tag att växa i.
den är sydd i fleece som kommer från Franzéns i huskvarna, foder och dragkjedja från junex. Mudd från jowes i jönköping.





7 kommentarer:

Elin sa...

Hihi, vad söt hon blev i den!! Å i hoodien med såklart! Hur ska du göra med fickorna nu då? :-)

Millas design sa...

jaaa du jag vet inte, sömmarna skulle ju varit på insidan. Men det är ju inte så roligt att sitta och sprätta upp för det var väldigt bökigt att sy i fodret.

Elin sa...

Nej, det är klart att man inte vill sprätta när man sytt klart! Tycker den blev fin som den är, även utan fickor.. fast om du gärna vill ha dem på kan du ju sy dit dem för hand. inte så kul kanske men men.. ;-)

Elin sa...

Håhå jaja, tycker din blogg börjar bli riktigt snygg alltså!! ;-) Kanske för att den liknar min nu, haha?? :-D Hur kommer det sig att du bytte färg å allt? Inte nöjd med hur den var? Ha en trevlig påsk förresten! Kram!

Millas design sa...

Ja ja den kanske liknar din LITE hi hi :) Jo jag tyckte inte den andra var lika bra, den svarta fram hävde bilderna på ett bättre sätt. Jag kan byta tillbaka om du tycker det blir för likt. kram

Elin sa...

Nej, byta tillbaka tycker jag absolut inte att du ska!! Det var ju inte så jag menade, tycker bara du har bra smak ju! :-) Håller med, blir lite mer effektfullt med bilderna på svart bakgrund.. lite mer dramatiskt lixom! :-D

Anonym sa...

Va fin jackan blev! Själv har man inte hunnit sy nånting alls sen lillen kom. Längtar tills det blir lite tid över för mig och symaskinen. kram